Blog > Komentarze do wpisu

JEST ROBÓTKA, MILI PAŃSTWO

Jest robótka do wykonania. Nic do stracenia, nic do zyskania, ale się opłaca.

Daga Drożdżowa, przyjaciółka bloga od czasów insurekcji kościuszkowskiej, pisze do mnie w te słowa:

"Powoli zbliża się Boże Narodzenie i dlatego zwracamy się do Was z dosyć nietypową prośbą.

Kilka lat temu zaprzyjaźniliśmy się z grupą dziewcząt z Domu Pomocy Społecznej w Niegowie pod Warszawą. Grupa liczy piętnaście panien w różnym wieku i o różnym stopniu intelektualnej niepełnosprawności.

Sama placówka jest bardzo nowoczesna, zapewnia mieszkańcom dostęp do różnorakiej terapii i edukacji i ze wszystkich sił stara się zastąpić dom (patrz: http://dpsniegow.pl/).

Większość 'naszych' dziewcząt nie ma już rodzin.

Jak co roku, przed świętami, wszystkie one będą wypatrywać listonosza, który przynosi kartki z życzeniami.

Zwykle nie ma ich wiele.

Stąd nasza prośba.

Wybierzcie jedno imię z poniższej listy i wyślijcie świąteczną kartkę.

Dziewczyny nie umieją pisać, ani czytać, więc nie otrzymacie wiele w zamian.

Możemy Was jedynie zapewnić o ich ogromnej radości, uśmiechu i modlitwie.

 

DOM POMOCY SPOŁECZNEJ DLA DZIECI

RODZINKA 2

WIERZBOWA 4

07-230 NIEGÓW

 

1. SYLWIA (1980)

2. AGNIESZKA (1992)

3. MARTA (1994)

4. ANIA Ś. (1994)

5. ULA (1967)

6. EWELINA (1992)

7. JADWIGA (1960)

8. MAŁGORZATA (1976)

9. GRAŻYNA (1969)

10. MARYLA (1969)

11. BARBARA (1953)

12. GABRIELA (1953)

13. ANNA P. (1987)

14. HALINA (1987)

15. JOANNA (1979)


PS ... jeśli mielibyście ochotę do życzeń dorzucić drobny prezent to czekolada, lakier do paznokci, torebka-kosmetyczka, płyta z muzyką, itp. zawsze cieszą się powodzeniem.

Popularnością cieszą się komplety do haftu krzyżykowego (wszelkie Mony Lisy i jelenie na rykowiskach :-) oraz malowanki. Ale to dodatek. Najważniejsze są te kartki. Im bardziej brokatowe tym lepiej.
A o tym jak bardzo dziewczyny chcą, aby o nich pamiętać, i jak bardzo jest ważny dla nich ten czas świąteczny, niech świadczy to, ze za każdym razem, gdy rozmawiam z nimi przez telefon, to na pytanie 'kiedy mam znowu zadzwonić', zawsze pada odpowiedz: w Wigilie.
Nawet jeśli to środek upalnego lata."

My zabieramy się za robotę w poniedziałek. Jeśli ktoś dołączy, będzie, że tak się staroświecko wyrażę, czadowo.

sobota, 04 grudnia 2010, wawrzyniec_prusky

Polecane wpisy

  • PREVIEW

    No dobra. Rozpisywanie realizuję trochę mało intensywnie, ale były przeszkody obiektywne. Dlatego w ramach zapowiedzi, trailera, sneak preview informuję, że w n

  • DONOS O DONOSZENIU PACZEK

    Donosicielka Daga donosi: Wawrzyncze, Pisze Daga. Ta od Drozdzy i Insurekcji Kosciuszkowskiej (wiem, zem niemloda, ale zeby tak mi wytykac!) Pisze zza niemiecki

  • WZMACNIACZ DLA POTRZEBUJĄCYCH

    Kto śledził losy aukcji ten wie, że książka o Tomaszu Gollobie z autografem Mistrza poszła za 134,49 zł. Aukcję wygrała Kasia, nazwiska nie podam, bom o zgodę n

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
Gość: natesu, *.dynamic.chello.pl
2010/12/04 18:38:21
Wawrzyniec masz to u mnie.
-
wawrzyniec_prusky
2010/12/04 18:41:26
Dzięki. Przyślij adres, jako pierwszemu komentatorowi tobie też wyślę lakier do paznokci w kolorze rykowiska :-D
-
joanqa1309
2010/12/04 19:02:25
wchodzę w to...+jakis drobny upominek..a co:)
-
Gość: Anja, *.dynamic.chello.pl
2010/12/04 19:05:35
Ale super, ja też wyślę kartkę + może coś drobnego jak się uda :)
-
Gość: jaza, 93.179.214.*
2010/12/04 19:38:43
To może ja wyślę coś do Małgorzaty, mojej rówieśniczki. Dobrze by było pisać kogo obdarujemy, żeby żadna z dziewczyn nie została pominięta. Super pomysł!
-
Gość: Dorka, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/04 20:02:44
Mylisz się Wawrzyńcze - do zyskania jest bardzo wiele.
Popieram całym sercem i też się dołączam.
-
Gość: magda131, 109.255.18.*
2010/12/04 20:03:22
A można to hasło zapodać dalej ??? :)))
-
ka_czka
2010/12/04 21:12:35
Wawrzyncze, wielkie dzieki za lobbing i propagacje :-)
Wszystkim, ktorzy tak ochoczo ruszyli by wesprzec - podziekowania w rozmiarze pangalaktycznym!
Drozdzowa Daga
-
Gość: Paula, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/04 22:12:48
Akcja rewelacyjna to chyba będą jedyne kartki jakie wysłałam:-)))
-
Gość: Smarekkk, 195.117.57.*
2010/12/04 22:20:06
Wchodzę w to :)
-
Gość: Ambar, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/05 00:02:32
Wchodzę w to :) Dalej ludzie do roboty ;D
-
teleserv
2010/12/05 11:04:51
Moja rodzinka dołącza do akcji.
-
Gość: awicca, *.adsl.inetia.pl
2010/12/05 12:37:41
Trzeba tylko wiedzieć do kogo tu się jeszcze można uśmiechąć, piękna akcja :)
-
2010/12/05 13:26:15
Witam :) Pozwoliłam sobie skopiować ten apel i zamieścić go na moim blogu--www.mojeciuchy.pl/artykul/14902/PORADNIK_OPTYMISTYCZNY_CZ20.html--nie masz nic przeciwko? zawsze to kilka kartek więcej :) Pozdrawiam :)
-
Gość: antygona82, 95.108.118.*
2010/12/05 18:11:33
A można więcej kartek i do jednej koperty na adres ośrodka?
Tak czy owak, też w to wchodzę...
-
ka_czka
2010/12/05 21:58:50
Antygono, mozna, jasne, ze mozna!
Drozdzowa Daga
-
Gość: nika, *.ip.netia.com.pl
2010/12/06 07:23:22
Wawrzyniec u mnie też to masz:)
-
Gość: Lui, *.internetdsl.tpnet.pl
2010/12/06 10:20:40
Wawrzyniec, a dlaczego tylko Rodzinka 2, albo dlaczego akurat Rodzinka 2?
-
Gość: debe, *.warszawa.mm.pl
2010/12/06 10:34:29
wysle! Dzieciatko obsypie brokatem obficie :)
-
wawrzyniec_prusky
2010/12/06 10:39:24
@Lui - szczerze mówiąc nie wiem, bo pomysł jest od Dagi, więc przekażę jej to pytanie.
@ Antygona - sam też tak zrobię, bo lepiej wydac na ładne kartki z wodotryskami, niż na znaczki pocztowe
@Ewelinka - absolutnie nie mam nic przeciwko, wręcz przeciwnie
@ Wszyscy - dzięki za pozytywny odzew, jak zwykle nie zawodzicie
-
ka_czka
2010/12/06 14:00:37
Lui, z jednej strony to przypadek, z drugiej, dlatego, ze najlepiej znamy te dziewczyny, te rodzinke. Z nimi sie przyjaznimi. Wiemy o nich najwiecej.
Wiadomo, ze w takim osrodkowym zyciu, mimo najlepszych wysilkow (a te w Niegowie sa naprawde ogromne, to swietna placowka) nie zawsze udaje sie kazda z mieszkanek wyroznic na tle innych, potraktowac indywidualnie.
Dlatego, chcemy tymi kartkami trafic do bardzo konkretnych osob.
Znalezc im przyjaciol, ktorzy, kto wie, moze beda o nich pamietac nie tylko w tym roku?
Takich Rodzinek jest wiele, w samym Niegowie przynajmniej osiem. Domow Pomocy Spolecznej tez w kraju nie brakuje.
Moze kogos zainspiruje to do podobnych dzialan? To mala skala, ale im wiecej takich malych dzialan...
:-)
pozdrawiam,
Drozdzowa D.
-
Gość: Ania Ś., 94.254.200.*
2010/12/06 17:03:20
Dołączam się i wysyłam coś dla Ani Ś. bo to nie przypadek że mamy takie same inicjały ;) Sama akcja chwyta za serce..naprawdę to wielkie szczęście że są jeszcze tacy ludzie którzy nie myślą tylko o sobie;)
-
Gość: nieirytujmnie, *.in-addr.btopenworld.com
2010/12/06 18:03:31
Tez sie dolaczam i pozwolilam sobie skopiowac apel.
-
Gość: kocimokiem, *.lublin.mm.pl
2010/12/06 18:34:57
wysłaliśmy 3 przesyłki, jutro mój mą,ż Michauem zwany, pogada z uczniami na godzinie wychowawczej. i sądzę, że przesyłek z Lublina wyleci więcej
-
wawrzyniec_prusky
2010/12/06 18:41:15
Wow, jestem pod wrażeniem tempa i rozmachu.
-
Gość: ronjo, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/06 20:20:11
I ja się przyłączam. Do tego córka skrzyknęła koleżanki i zobowiązały się wysłać coś dla każdej dziewczyny :)
-
Gość: ewa, *.elpos.net
2010/12/06 20:22:11
ja tez sie przylaczam!!
tylko tak sobie mysle - jak tu zrobic zeby nie wyszlo ze do jednej z dziewczyn przyjdzie 10 kartek a do drugiej tylko 1....
-
Gość: Blanks, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/06 22:27:46
Ja wysle chyba z 10! W końcu co to za wydatek, a jeżeli pomóc, to chociażby i w taki sposób... To będą moje pierwsze wysłane kartki!
-
ka_czka
2010/12/06 22:34:26
Ewo, przy TAKIM! spolecznym zaangazowaniu chyba nie ma szansy, aby ktorakolwiek z dziewczyn zostala pominieta lub pokrzywdzona w tym kartkowym biznesie :-)
Wdzieczna Drozdzowa D.
-
Gość: geem, *.70-40-239.netnet.net
2010/12/07 07:42:11
Doskonala akcja . Dziewczyny sa takie juz bardziej dojrzale .
Fajnie ze tez sie o nich mysli.
-
ka_czka
2010/12/07 11:01:46
Geem, nie tylko dojrzalych, ale i w dodatku na tyle intelektualnie sprawnych, ze zdaja sobie sprawe ze swojej 'innosci' i bardzo ja przezywaja.
Drozdzowa D.
-
Gość: ewa, *.internetdsl.tpnet.pl
2010/12/07 11:14:56
orajt!
Zachylilam z firmy 11 kartek (na szczescie nie firmowych ;)) dokupie po poludniu reszte siostra dołozy upominki i wysyłamy :)
-
Gość: bojulia, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/07 22:04:56
Daga (Wawrzyniec, wybacz za pominięcie na Twym własnym blogu), mam takie fajne dziewczyńskie notesiki, ale nie wiem czy nie są zbyt infantylne jak dla takich dużych dziewczyn. Myślisz, że lubią dziewczynkowe drobiazgi?
-
ka_czka
2010/12/07 22:28:59
Bojulia, dziewczynskie notesiki to jest to! Wszelkie dziewczynskie drobiazgi beda z pewnoscia hitem. Notesiki, koraliki, dlugopisiki, etc.
Niektore z dziewczyn, nie wiem czy wspomnialam, z pasja ukladaja ukladanki. Nawet takie z tysiaca kawalkow (pod warunkiem, ze to nie zdjecie nieba :-)))
-
2010/12/08 11:19:44
A ja mam pytanie dot. zestawów do haftu. Czy to mogą być zestawy liczone czy raczej takie gdzie wzór jest namalowany na materiale? Czy zamiast zestawu mogą być np same muliny lub kanwa? :)
-
Gość: ka_czka, *.range81-153.btcentralplus.com
2010/12/08 13:03:11
Carmen, raczej malowany, bo z liczeniem moze byc roznie :-). Mysle, ze i kanwa i muliny rowniez uciesza.
Dzieki!
-
Gość: Grażyna, *.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/12/08 17:56:36
Witam!

Paczuszka ode mnie już poleciała.Wybrałam Grażynkę 1969.Pozdrawiam !
-
Gość: kaliszak, *.adsl.inetia.pl
2010/12/09 08:16:22
jestes wielki moje dzieci juz robia kartki a znikam po paczki
-
Gość: , *.internetdsl.tpnet.pl
2010/12/09 14:16:29
Wybrałam Grażynę
-
Gość: jaza, 93.179.214.*
2010/12/09 18:42:36
Gabriela, Maryla, Małgorzata :)
-
2010/12/11 20:49:32
Ja wysyłam 15 brokatowych karteczek, w jednej kopercie, ale wypisane specjalnie dla każdej z nich. Cóż poradzę,że nie mogłam się zdecydować? :) Coś mi się zdaje, że Dziewczyny zostaną zasypane kartkami i paczkami jak my śniegiem:) I dobrze, w końcu idą święta! Tup, tup, tup...
-
ka_czka
2010/12/11 22:13:00
Wypytam w Wigilie i zdam sprawozdanie :-)
-
Gość: ewa, *.elpos.net
2010/12/12 11:23:12
u mnie tez juz poszlo :) paczka a w niej 15 kartek i 15 upominkow, z mroznego i zasniezonego Białegostoku ;)
-
Gość: Kinia, *.compower.pl
2010/12/12 12:49:17
Ja też z radością się przyłączę :)
Uśmiech dziewczyn jest najważniejszy :D W Święta każdy powinien się radować :)
-
anetakam0
2010/12/14 17:52:40
Jutro poleci 15 szt - dzieci z mojego kółka (... hm jak to nazwać ???) wybrokatowały - ulepiły a i radochę miały, ze kartki się przydadzą
-
Gość: agata, *.aster.pl
2010/12/15 18:38:52
ja też dziś wysłałam. Wybrałam moją rówieśniczkę Sylwię. Dajcie znać, czy paczuszka doszła :)
-
2010/12/21 20:51:48
III Klasa, do której chodzi moja córka, przygotowała kartki i wysłałam je w zeszły piątek. Dzieci były bardzo ucieszone, że ich kartki ktoś doceni. jesteśmy już umówieni na Wielkanoc :)
-
Gość: Edzia, 89.174.56.*
2012/11/13 07:55:08
Dobrze,że mi Ada przypomniałam, super spraw, dołączam się i rozpowszechniam po świecie :)